28 Nisan 2011 Perşembe

Zyban denen bok

Bir süre önce 13 yaşımdan beri istikrarlı ve düzeli olarak yaptığım tek şey olan sigaradan kurtulmak için çevremde çok duyduğum , faideli olduğuna inandığım bi ilaç olan zyban’ı denemeye karar verdim. Normalde iş bağımlılığa gelince (aşk dahil) her şeyin insanın kafasında bittiğine inanan ben, en son 50 yaşında bi motorcu arkadaşımın (ki kendisi 20 yıldır günde 2 paket içerdi) bu ilaç sayesinde sigara bırakma hikayesinden sonra denemeye karar verdim.
İlacı ücreti mukabilinde eczanelerden temin edebiliyorsunuz , günahı 60 küsür lira. İçinden 60 adet hap çıkıyor. İlk 3 gün günde bir tane sonraki günler tok karna günde iki tane alıyosunuz ve bir süre sonra bi bakmışsınız sigara yok hayatınızda… Evet bende böyle düşünüyordum. Sakın sanmayın ki bu ilaç elinizi ayağınızı tutacak ve bakkala göndermeyecek. Kapanış paragrafında bu cümleyi daha iyi anlayacaksınız.
Herneyse efendim lafı uzatmadan ilacı kullandığım dönemde tuttuğum notları paylaşayım sonrasında devam ederiz. Bu notları da iyiki yazmışım yoksa ilacın etkisi ile artan unutkanlık hastalığım ile hayatta yazamazdım bunları.

1. Gün Çok bişey olmadı sadece anlamsizca metroda bi onxeki durakta inip sonraki metroya bindim. Neden yaptığımı da hiç bilemedim

2. Gun bi bok olmadi bugun yada akşama kadar unuttum.

3. Gun kafamin icinde tam bi saat birilerine kizdim ama ne kızma.. öyle böyle değil yanımda olsalar katil olurdum. Birkac saat sonra o anlari hatirladim niye kizdigimi bulamadim

4. Gun bu yaziyi zor yaziyorum. Elim beynimi diinlemiyo gibi. Tv nin sehpasina uzun sure baktim durdum. Okudugum kitabin sayfalarina bos bos bakiyom bi saatte bi yaprak gecilir mi lan boyle ilacin mq. İlaca basladigimdan beri daha cok sigara iciyorum sanki, ayrılma korkusu mu ne ?

6. Gun. Korktugum basima geldi. Durup dururken bi heyecan bi endise bi kalp carpintisi anlatamam, ama oyle boyle degil sanki gokdelenin tepesinde duvarda yurursun aniden duscek gibi olursunya oyle iste. Ama niye heyecanlandim bilmiyorum. Sabahlari uyaninca sigara gelmiyo aklima


Kacinci gun bilmiyom amk. Bildigim tek sey ellerimin titremesi sigaradan saman tadi almam ve panik atak geçiriyor olmam. Ama bilinçli panik atak tatlı bi heyecan veriyor. Geceleri saçma sapan saatlerde uyanmaya başladım.


11. Gun
Daha az sigara ictigimi farkettim. Ama bi gun belirleyip birakmam lazim. 3. Gunden itibaren tadi saman gibi olmustu ama simdi duzeldi cok sukur. Acaba hem ilac hem sigara icsem ne olur

15. Gün Belirlediğim tarih buydu ama bırakmıcam işte

Bir süre sonra

Zannediyorum 32. Gün oluyor. Arada neler yaşandı hatırlamıyorum. İlacın paketi bitti ve ben hala sigara içiyorum.

35. gün ilaç biteli 3 gün oldu kendimle kavga ediyorum yeminle. İnat ettim bırakıcam bu sigarayı

42. gün ilaç ve sigara içmeyeli 7 gün oldu

43. gün sigara yeteri kadar içilirse güzel bişey aslında. Ama hatunlar içmesin lütfen zaten erkeklerden daha erken yaşlanıyorsunuz bide sigara içip temelli pert etmeyin kendinizi. İnce sigara da içseniz en pahalısından da içseniz takım elbisenin altına beyaz çorap giymiş erkekler gibi görünüyorsunuz. Sigarayı yakıştırdığım çok az kadın var şu dünyada biri annem (doğduğumdan beri öyle gördüğüm için göz aşinalığı) , diğeri Aydan Şener son olarak ta Marla Singer.


Velhasılıkelam herkeste işe yarayan zyban bende birkaç güzel deneyim dışında bi halta yaramadı. Ama nasıl kullanmam gerektiğini öğrendim. Bir dahaki zyban denememde olacak bu iş ve evi, ağzı, elbiseleri pis kokmayan biri olacağım.

Ya aslında bırakmasam da olur hani. Plazalarda çalışıp sigara içenler bilirler. Sigara içilen yerler güzel sosyalleşme alanlarıdır. Bir çok arkadaşımla ! (7 -8 kadar ) sigara içerken tanıştık. Gerçi çeşitli sebeplerden dolayı hepsiyle küstük ama olsun..

5 yorum:

  1. 7. günde göz kırpmıştı sana bırakacaktın :)

    YanıtlaSil
  2. Hayatimdaki gereksiz seylerden sancili da olsa kurtuluyorum biliyosun bu hep boyle oldu. Sigaradan da kurtulurum :)

    YanıtlaSil
  3. ben de kullanıyorum 7. gündeyim hiç böyle bir etkisi yok. siz psikolojik olarak kendinizi buna hazırlamışsınız yan etkileri okuyup dalgaya düşmüşsünüz bence

    YanıtlaSil
  4. ben de kullanıyorum 7. gündeyim hiç böyle bir etkisi yok. siz psikolojik olarak kendinizi buna hazırlamışsınız yan etkileri okuyup dalgaya düşmüşsünüz bence

    YanıtlaSil
  5. ben ilk kullandığımda 6 ay sigarayı bıraktim. Sonra yaz geldi bahar geldi dayanamadim yine başladim. 3 ay içtim gene zyban kullanmaya başladım.simdi 2,5 aydır içmiyorum. Ben de ilk kutuda mide bulantıları (ki sigarayı birakmama sebep) ağızda iğrenç bir kültablası tadı.( sigarayı bıraktiktan 1 hafta sonra geçiyor). kahveden zevk alamama (gunde 2 fincan iciyordum ,2,5 ayda 3 fincan içtim)başlarda hafif kafa güzelliği ve umursamazlık gibi etkileri oldu.

    YanıtlaSil